Instruktion til B løb i Donsø Sande

Karup OK byder velkommen til 1. + 4. divisionsmatch og B-løb

d. 2-9-2012 i Donsø Sande.

Løbsområde:

Donsø Sande Vest.

Kort:

Alle klasser: 1:10000/ ækvidistance 2,5m  Nyrevideret 2012. Printede kort.

Specialsignaturer er vist på kortet. På dette kort er et sort kryds er en pigbom(Forhindring for køretøjer)

Kortet er godkendt af Kortkonsulent Michael Dickenson

Terrænbeskrivelse:

Donsø Sande er øvelsesområde for Flyvestation Karup.

Flad hede med en del spredt bevoksning og enkelte skovstykker.

Spor efter 2. verdenskrig (voldanlæg og kanonstillinger mv.) samt

områder med en del skyttehuller. Terrænet er meget hårdt at løbe i.

Der vil med fordel kunne trænes  høje knæløftninger. J

Der vil efter løbet kunne plukkes en buket blomstrende lyng.

Stævneplads:

Mark i den sydlige del af området. Ligger stik øst for Grove kirke.

Parkering:

Kantparkering på gammel flyrullebane. Der er masser af plads til evt. busser.

Afstande:

Afstande : P. plads til stævneplads 0-300 m  og stævneplads til start ca. 200 m

Start:

Første start kl. 10.00, fremkald 4 min. før starttid. For sent startende henvender sig til startpersonalet

Fri start på bane 8 mellem kl. 10.00 og kl. 11.30

Afmærkning til start med gul/rød snitzling.(200 meter)

Afmærkning:

Afmærkning på vej 467 mellem Karup og Aulum.

Følg afmærkningen mod Grove, umiddelbart før Grove vil der være afmærkning ind i terrænet. Der står militært område, men vi har lov til at køre der.

Stævnekontor åbner kl. 09.00

Klasser og baner:

Bane

Længde i km

Klasser-Divisionmatch

Åben baner

poster

Bane 1

Sort svær

9,8 km

H-20, H21-, H35-                         

Bane 1

22

Bane 2

Sort svær

7,2 km

6,6 km

2A: H-16, H40-, H 45-, H50-

2B: D-20, D21-, D35-

Bane 2 A/B

19

16

Bane 3

Sort svær

5,8 km

5,4 km

3A: H55-, H60-

3B: D-16, D40-, D45-

Bane 3 A/B

18

18

Bane 4

Sort svær

4,4 km

4,2 km

4A: H65-

4B: D50-

Bane 4 A/B

13

12

Bane 5

Gul-Mellemsvær

4,8 km

H-14, H-16B, H-20B, H21-B, H35-B

 

Bane 5

16

Bane 6

Gul-Mellemsvær

3,9 km

D-14, D-16B, D-20B, D21-B, D35-B

Bane 6

11

Bane 7

Hvid – Let

3,9 km

3,9 km

7A: H-12, H-14B, H-20C, H21-C

7B: D-12, D-14B, D-20C, D21-C

Bane 7

14

14

Bane 8

Grøn-Begynder

2,7 km

H-10, D-10, H-12B, D-12B, begynder

Fri start mellem 1000-1130

Bane 8

11

 

Max tid på alle baner er 150 minutter. Alle løbere skal passere målt for registrring.

Der er væskepost på flg. baner: 1, 2A, 2B, 3A, 3B, 4A og 4B.

OBS. Bane 8 er afmærket med hvid/blå snitzling mellem post 5 og 6 samt 10 til 11. Pga. mangel på stier.

Bane 7 skal være opmærksomme på de ikke skal følge den hvid/blå snitzling ved deres post 4, men fortsætte vest på ad utydelig sti. Der er et afmærket stræk mellem post 13 og 14.

Kontrolsystem:

EMIT. Backup kort og lejebrik udleveres ved start (husk at reset brikken inden start J)

Løbere, der køber bane på selve dagen, får en kvittering på banen, back-up kort og evt. lejebrik udleveret ved køb og skal medbringe disse til start. Løbskortene vil ligge ved start.

Alle deltagere i stævnet kan beholde deres løbskort efter passage af mål.

Udvis fairness og vis ikke løbskortet til deltagere, der endnu ikke er gået til start.

Postbeskrivelser

Der er postbeskrivelser påtrykt løbskortet.

Der er løse postbeskrivelser i startboksen til løbere der medbringer holdere hertil.

Præmier:

Til vinderne i alle ungdomsklasser til og med H/D-16. Præmieoverrækkelse vil ske så snart det er muligt. Vil blive annonceret på pladsen.

Åbne baner:

Åbne baner kan købes på stævnedagen fra kl. ca. 10.00 til 11.00.  kr. 95,- for H/D 21- kr. 75 H/D -20.

Der er put and run efter den sidste startende på banen og inden 1130.

Bad/toilet:

Ingen mulighed for bad. Toiletter forefindes ved stævnepladsen

Resultatformidling:

På stævnepladsen/stævnecenteret via fladskærm, samt evt. opslag på tavle.

Efter løbet på klubbens hjemmeside.

Børnebane:

Gratis børnebane tilbydes fra stævnepladsen mellem 1000 og 1130. Kan ikke benytte af barnevogne.

Børneparkering:

Gratis børneparkering sammen med kiosk og stævnekontor (kun for forhåndstilmeldte)

Kiosk og Stævnekontor

På stævnepladsen i fælles telt.

Stævneorganisation:

Stævneleder: Jan Nielsen
Banelægger: Ole Johnsen
Stævnekontrollant: Asger Kristensen Herning OK
Banekontrollant: Allan V. Pedersen
Overdommer: Keld Gade Viborg OK

Korttegnere: Ole Johnsen og Jan Nielsen.

Oplysninger:

Kontakt Jan Nielsen, tlf. 2083 7169/9710 1569, mail: jannielsen@sport.dk

 

 

 

Kategori Orienteringsløb\Aktiviteter\2012
Forfatter Morten
Oprettet 27-08-2012 22:19:12
Sidst ændret 27-08-2012 22:19:12